2min
Societat Civil Catalana, l'entitat organitzadora de la manifestació contrària a la Consulta que es va fer a Tarragona el passat 11 de setembre, va negociar amb grups nazis i ultra perquè no s'incorporessin a la concentració en formació d'esquadra. Segons apareix en un vídeo penjat a youtube, un dels dirigents de SCC, José Domingo, demana als radicals que entrin a la concentració sense fer cap crit ni cap càntic fora de lloc.
Societat Civil Catalana va pactar amb grups ultres perquè entressin discretament a la manifestació de l'11-S a Tarragona
"L'únic que us demano, si us plau, és que no entreu en formació d'esquadra. La premsa no us vol", mira d'explicar el dirigent de Societat Civil Catalana als membres dels grups ultra desplaçats fins a Tarragona. Tot i que no es tracta de cap discussió pujada de to, els manifestants expliquen al dirigent de SCC que "venim amb senyeres i rojigualdas".
Alguns d'aquests ultres van arribar a la manifestació tarragonina prop de les vuit del vespre i van presenciar l'acte de l'Amfiteatre des de les escales que condueixen a la plaça Arce Ochotorena.
L'Ajuntament de TGN nega pressions a la Urbana perquè inflés la xifra
En els dies posteriors a la manifestació de SCC, a la qual segons els Mossos d'Esquadra hi van assistir 3.500 persones i segons la Guàrdia Urbana de Tarragona, el doble, 7.500, han aparegut rumors i comentaris a les xarxes socials en què s'assegurava que la policia municipal tarragonina hauria pogut rebre pressions per inflar la xifra d'assistents.
El regidor de Seguretat Ciutadana, i responsable polític de la Guàrdia Urbana, Carles Castillo, ha negat categòricament que rebessin cap tipus de pressió per augmentar la xifra de participants a un acte al qual, tant el mateix Castillo, com els també regidors del PSC a l'Ajuntament de Tarragona Pau Pérez i Javier Villamayor també hi van estar presents. Els set regidors del PP a Tarragona tampoc no hi van faltar.
Castillo ha explicat que ells van donar una forquilla d'entre 5.000 i 7.000 assistents, d'acord amb el recompte efectuat per personal de la Guàrdia Urbana des d'una plataforma situada davant de la rotonda del Circ Romà.