4min
Tarragona està de festa. El Nàstic ja és de segona divisió. L'equip tarragoní ha agafat bitllet per a la Lliga de Futbol Professional gràcies a una còmoda victòria contra el Huesca amb gols de Lago Júnior (48'), Rocha (58') i Marcos (81'). El conjunt grana torna a la categoria de plata del futbol estatal, tres anys després del darrer descens el maig de l'any 2012.
El conjunt grana es reactiva després d'un primer temps molt fluix i acaba superant el Huesca (3-1) amb gols de Lago, Rocha i Marcos. El Nou Estadi ha fregat el ple amb prop de 14.000 espectadors
El duel ha acabat de manera plàcida per als homes de Vicente Moreno; just el contrari de com ha començat. El Huesca ha controlat el partit durant tot el primer temps, mentre els grana, engarrotats i desorientats, eren incapaços de prendre-li la pilota als aragonesos. L'equip de Tevenet ha ofegat la sortida de pilota dels locals i els ha assecat al mig del camp. A dalt, les arrencades de Fran Mèrida sempre generaven perill i ell mateix ha personificat les tres ocasions dels visitants en la primera meitat.
El Nàstic volia, però no podia. Azkorra, que li ha pispat la titularitat a Marcos, ha estat el més combatiu entre els locals, però de perill, res de res.
Els grana han estripat el partit i l'eliminatòria en l'inici de la represa. Lago Júnior ha obert la llauna als tres minuts (48') i ha provocat el deliri a la graderia. Calia enllestir la feina i si era per la via ràpida, millor. Deu minuts després, Rocha (58'), amb un cop de cap sensacional, ha fet el 2-0.
Del neguit de la primera part, a l'èxtasi col·lectiu. A més, el Huesca s'ha quedat amb 10 jugadors per la vermella directa a Manolo (59') per una agressió sense pilota a un futbolista grana. Tangana i partit aturat, però amb 2-0 i amb superioritat. Pocs dubtaven ja que l'ascens estava gairebé al sac, però calia un tercer per liquidar el Huesca.
I ha arribat, a deu minuts pel final, amb la firma de Marcos, que havia entrat al terreny de joc feia pocs minuts. Vaselina i ascens a la butxaca.
El Nàstic ja és de segona!
Fitxa tècnica:
Nàstic: Reina, Xisco Campos, Xavi Molina, Pablo Marí, Mossa, Manolo Martínez, David Rocha, Ferran Giner (Cristóbal, 57’), Lago Júnior (Xisco Muñoz, 86’), Rayco (Marcos, 75’) i Azkorra.
SD Huesca: Dani Jiménez, Aythami, Scardina (Tyronne, 63’), Morillas, Carlos David, Esnaider (Pallarès, 73’), Manolo, Iñigo Ros (Gaspar, 73’), Juanjo Camacho, Fran Mérida i Mainz.
Àrbitre
Aitor Gorostegui Fernández (col·legi basc).
Targetes
Grogues: Azkorra (8’), Xisco Campos (39’), Manolo Martínez (48’), Reina (56’), Cristóbal (78’), Xisco Muñoz (89’) i Carlos David (81’).
Vermella: Manolo Sánchez (60’).
Nou Estadi: 13.791 espectadors