4min
Punt i final a la campanya de protecció de la tortuga babaua (caretta caretta) d'aquest estiu a Tarragona. A diferència de l'any passat, quan sí es van localitzar diferents postes d'ous, enguany els voluntaris que han vigilat els 15 quilòmetres de platges de la ciutat no n'han detectat cap.
La Xarxa de Voluntariat ha comptat amb més de 100 persones membres de diferents grups ecologistes (GEPEC, GATA, Associació Ambiental La Sínia i Plataforma Cuidem la Platja Llarga), que han seguit un total de 240 rastres deixats a la sorra, tècnicament coneguts com transectes.
Els voluntaris van rebre una jornada de formació el passat 7 de juliol, per tal d'assumir els coneixements necessaris per a poder detectar la presència de tortuga (o el seu rastre), així com els passos a seguir en cas de trobar-ne. En cas d'haver aparegut algun niu amb ous de tortuga, s'hagués dut a terme la seva custòdia per al correcte desenvolupament de les cries fins a l’eclosió dels ous.
En paral·lel, l'Ajuntament de TGN també ha realitzat formació específica dels diferents actors implicats en les platges, com les Unitats Vigilància de Platges de la Guàrdia Urbana; Unitat de Medi Ambient de la Guàrdia Urbana; Socorristes de Creu Roja; Brigada de Manteniment, tractoristes i personal de neteja de Platges de FCC.
L'acte de reconeixement a tots els voluntaris es fa al Parc Agroecològic de l’Hort de La Sínia el proper dissabte 3 d'octubre a les 11h.