2min
L'Ajuntament de Tarragona rebaixarà el preu dels aparcaments municipals. Amb les noves tarifes, deixar el cotxe tot el dia en un dels pàrquings gestionats per l'empresa Aparcaments Municipals (AMT) passarà de costar els 12,60 € actuals a 5,5 €. Les noves tarifes es ratificaran en el consell d'administració que l'empresa municipal celebrarà el dijous 28 de juliol i entraran en vigor el proper 1 de setembre.
Sens dubte, la novetat més rellevant és el descompte d'un 56 per cent (de 12,6 euros a 5,5 euros) en el preu per aparcar tot el dia. Aquests 5,5 euros seran l’import màxim diari, de manera que a partir de les 2 h 30 minuts de tenir el vehicle estacionat en un aparcament de l’AMT es deixarà de pagar.
Es manté la tarifa de nit
D’altra banda, es manté la tarifa nocturna que permet estacionar als aparcaments municipals des de les 21h fins a les 6 h per 0,60 euros / hora. En canvi, la tarifa general per minut s’incrementarà lleugerament, passant dels 0,035 euros actuals als 0,037 euros, també a partir de l’1 de setembre.
La posada en marxa de les noves tarifes anirà acompanyada d’una campanya informativa per difondre els nous preus i per què la ciutadania identifiqui clarament els aparcaments d’Aparcaments Municipals de Tarragona. L’objectiu de les noves tarifes és aconseguir més usuaris als aparcaments i afavorir el comerç i l’hosteleria al centre de la ciutat, ja que els nous preus, més atractius, poden afavorir l’arribada de més clients.
Aparcaments municipals de Tarragona gestiona vuit aparcaments al centre de la ciutat, que ofereixen un total de 2.558 places: Battestini, Tàrraco, Joan XXIII, Avinguda Catalunya, Rambla President Lluís Companys, Saavedra, Bastos i Torroja.
Les noves tarifes han estat presentades pel conseller d'Estratègies de Ciutat, Alejandro Fernández, el president d'Aparcaments Municipals de Tarragona (AMT), el també popular Josep Acero, i el gerent de l'empresa, Sergi Arts.