3min
Tarragona sumarà esforços i s'obrirà més al turisme de creuer. Es treballarà per flexibilitzar els permisos per poder obrir els diumenges i festius, i els dies laborables al migdia, i en la mesura en què la legislació vigent ho permeti, els dies d’escala de creuers de més 300 passatgers. En definitiva, ajustar els horaris comercials per a la millor atenció dels creueristes que ens visiten.
Són alguns dels compromisos que s'assumeixen amb l'adhesió al conveni subscrit per l'Ajuntament de Tarragona i vuit associacions, colectius i entitats diferents de TGN, que servirà per fer la ciutat més atractiva i acollidora.
L’objectiu del conveni és que, un cop arribin a TGN, els creuristes "es trobin un àmbit urbà dinàmic i visible a nivell comercial, de restauració, d’oci i d’atractius turístics. Es busca consolidar Tarragona com a Port d’Escala de Creuers, amb el conseqüent benefici econòmic i d’imatge que això suposa per al territori, la ciutadania i el teixit comercial", ha explicat la regidora de Comerç de TGN, Elvira Ferrando.
L'acord contempla que l'espai adreçat per als visitants "va adreçat als comerciants, empresaris de serveis i de restauració, que es vulguin comprometre amb el projecte i signar el contracte d’adhesió."
Alguns compromisos del contracte d’adhesió
- Una política de preus i canvi de divises justa.
- Una especial atenció al client, reforçant els coneixements d’idiomes.
- Aplicar a l’establiment una política activa d’ús del Tax Free a nivell comercial.
- Retolació i senyalització dels aparadors dels establiments amb els elements de comunicació dels establiments adherits al ZAC Tgn.
- Donar suport informatiu i de suport als creueristes que visiten els establiments.
Els signants
El conveni de col·laboració l'han signat l’Ajuntament de Tarragona, la Cambra de Comerç, PIMEC Comerç província de Tarragona, Via T, Botiguers de Tarragona, Associació de Venedors del Mercat Central, Unió d’Empresaris Voltants del Mercat, Associació de Restauradors de la Part Alta i Tarracogust Agrupació d’Hosteleria de l’Eixample de Tarragona.
Per tirar endavant la ZAC, cada any s’elaborarà un Pla d’actuacions, que contemplarà la previsió de vaixells de creuers que visitarà Tarragona i es faran propostes a desenvolupar en l’àmbit de l’acolliment, com poden ser: senyalització, imatge identificativa, etc.